Podsumowanie roku 2017

"Nowy rok - nowa ja" i wszystko nowe, piękne i świeże☺


No tak, ale najpierw trzeba zamknąć stary rok, a cóż może być lepszego dla mola książkowego od czytelniczego podsumowania? Zwłaszcza, gdy zrobiło się pewien postęp? Dlatego powstaje ten wpis. Chcę podzielić się z Wami tytułami, które przeczytałam, wraz z ich ocenami, a nieraz i z linkiem do recenzji. Do wymarzonych 52 książek trochę jeszcze mi zostało, ale cieszę się, że udało mi się dobić do liczby 31. Zazwyczaj było ich 25, także minimalny postęp jest.

(Przeglądając zeszłoroczne podsumowanie zauważyłam, że moim życzeniem było przeczytać 30 książek w roku 2017. O życzeniu dawno zapomniałam, ale cieszę się, że się udało)

Do rzeczy. Książki przeczytane w 2017 roku:

3. J.Gaarder „Vita brevis” 6/10
9. K.Hannah „Słowik” 10/10
10. J.Green „Gwiazd naszych wina” 6/10
11. Marek Aureliusz „Rozmyślania” 6/10
12. B.Pawlikowska „Kurs szczęścia” 7/10
14. E.E.Schmitt „Zapasy z życiem” 3/10
15. R.Byrne „Nauki na każdy dzień” 2/10
16. A.Wajrak „Wilki” 8/10
17. S.Raduńska „Kartki z białego zeszytu” 7/10
19. A.Christie „Morderstwo w Orient Expressie” 9/10
20. Opr.Zbiorowe „Spotlight: Zdrada” 8/10
21. M.White „Tolkien. Biografia” 6/10
23. A.Christie „I nie było już nikogo” 9/10
24. P.Süskind „Pachnidło” 8/10
25. A.Franz „Rytuał zbrodni” 6/10
26. A.Osiecka „Sentymenty”  7/10
27. U.K.LeGuin „Ziemiomorze” 6/10

  • „Czarnoksiężnik z Archipelagu”
  • „Grobowce Atuanu”
  • „Najdalszy brzeg”
  • „Tehanu”
  • „Inny wiatr”
  • „Opowieści z Ziemiomorza”
28. T.Kowalski „Rozmowy na trzech grabarzy i jedną śmierć” 9/10
29. J.Grzędowicz „Pan Lodowego Ogrodu” (tom 1) 9/10
30. J.Grzędowicz „Pan Lodowego Ogrodu” (tom 2) 8/10
31. J.Grzędowicz „Pan Lodowego Ogrodu” (tom 3) 9/10

żółty - wyzwanie "Czytam Polskie Serie"
niebieski - BookAThon edycja letnia

W sumie to każda część „Ziemiomorza” to osobna powieść, więc można dodać jeszcze 6, ale mam je wszystkie zebrane w jeden opasły tom, więc liczę, jako jedną książkę, żeby nie nabijać sztucznie licznika. Nie o to w tym chodzi.

Średnia ocen książek na rok 2017: 7,3. Ciut gorzej, niż w zeszłym roku, gdy było to 7,6. Czyli większa ilość książek, ale niekoniecznie lepsza ich jakość.

Wzięłam udział w dwóch wyzwaniach: BookAThon (edycja letnia) oraz Czytam polskie serie. (moje autorskie wyzwanie). BookAThon poszedł mi nieźle."Czytam polskie serie" lepiej niż rok temu, bo trafiłam na naprawdę dobry kawał literatury w postaci „Trylogii Husyckiej” Sapkowskiego oraz „Pana Lodowego Ogrodu” Grzędowicza. Zabrakło czasu na ostatni tom „Pana...”, ale nic nie szkodzi. Z tą serią naprawdę nie ma się co śpieszyć. Lepiej czytać na spokojnie i przeżywać każdą stronę, niż "przelecieć" i zapomnieć.

Noworoczne postanowienia napiszę Wam w przyszłym tygodniu. Teraz lecę na Wasze blogi. Chętnie poczytam, co tam u Was ciekawego.

Zaczytanego roku 2018 Wam życzę! 

PS. Zapraszam na moje media społecznościowe: Facebook, Instagram, Twitter.

7 komentarzy:

  1. Soniu 31 książek to świetny wynik. :)
    Udanego i zaczytanego 2018!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :* W tym roku postaram się utrzymać poziom. Choć nawet, jeśli będzie mniej, a okażą się bardziej wartościowe, to też wyjdę na plus :)

      Usuń
  2. Zaczytanego Tobie również :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobre wyniki! Ja przeczytałam 29 książek, co jest najmniejsza liczba w historii mojego czytelnictwa. Ale ten rok będzie lepszy, i dla mnie i dla Ciebie :) Trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie te 31 to jest największa liczba póki co :) Ale też dążę do tego, żeby czytać tych książek jeszcze więcej. Mniej czasu na mediach społecznościowych, a więcej z książką. Taki mam plan :) Trzymam kciuki za Twoje postanowienie i pozdrawiam! :)

      Usuń
  4. Bardzo dobry wynik :) Gratuluję osiągnięcia celu założonego przed rokiem :) Przeglądając listę przeczytanych przez Ciebie książek w 2017 r. ponownie czuję się zachęcony, by wreszcie sięgnąć po A. Christie i A. Sapkowskiego. Oby się udało w 2018 :)
    A Tobie życzę, by w tym roku również udało Ci się zrealizować założone czytelnicze cele :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Sonia Czyta , Blogger