10 ulubionych cytatów z okazji 113 rocznicy urodzin Jana Sztaudyngera

28 kwietnia 1904 urodził się polski poeta i satyryk, autor fraszek, często o zabarwieniu erotycznym. Niektóre z nich znane są bardzo dobrze, jak np. "Jeśli nie chcesz mojej zguby, daj mi banknot, ale gruby". Przedstawiam Wam Jana Sztaudyngera i 10 jego złotych myśli, które szczególnie mi się podobają.

Twoim imieniem się pieszczę, gdyby tak tobą jeszcze?
Koncert miał dziwnie nieskładne brzmienie: 
wpierw grały zmysły, potem sumienie.
Jak ocalić takie jagnię, które samo wilka pragnie?
Każda jej pozycja to już propozycja.
Mam niewątpliwą ochotę na twą wątpliwą cnotę.
Twój uśmiech zwycięski był sprawcą mej klęski.
Kto śpi nie grzeszy, więc miła osobo,
nie będzie grzechu, gdy prześpię się z tobą.
Pamiętam jedną miłość,dłużej niźli inne,
Bo usta miała chętne, a oczy niewinne,
I gdy miłosną śpiewała piosenkę,
Na piersiach stromych kładła moją rękę,
Ażebym ręka, nie tylko uchem,
Mógł się wykazać mym muzycznym słuchem.
Proście, a nie będzie wam dana,
kobieta chce być zdobywana.
W miłości właśnie cenię
Niedoświadczenie.
Miłość nie jest kunsztem,
Miłość jest wzruszeniem.

Tak właśnie... Miłość jest wzruszeniem. 


Tym romantycznym akcentem kończę swój wpis. Mam nadzieję, że cytaty Jana Sztaudyngera zarówno Was rozbawiły, jak i dały do myślenia. A może macie jakieś ulubione myśli J.Sztaudyngera? Podzielcie się 😉

1 komentarz:

  1. Uwielbiam Jana Sztaudyngera! Jest moim mistrzem i niedoścignionym wzorem. Bardzo cekawy wpis. :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Sonia Czyta , Blogger