"Ostanowka: Rossija" (nr 35 | lipiec-wrzesień 2020)

Na ten moment czekałam z niecierpliwością! Zawsze przy maratonach z Colorful Media magazyn po rosyjsku zostawiam sobie na koniec. Jest on dla mnie swego rodzaju wisienką na torcie. Rosyjski to język mojej duszy, dlatego czytanie "Ostanowki..." jest dla mnie zdecydowanie najprzyjemniejsze.  

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona tematami poruszonymi w najnowszym numerze "Ostanowki...".  Właściwie to tylko jeden mi nie podszedł, a reszta była spełnieniem marzeń. Dużo miejsca poświęcono poradom usprawniającym naukę języka. Z artykułu "Языковое выгорание" dowiemy się jak poradzić sobie z wypaleniem, które dotyka chyba każdego, kto uczy się jakiegokolwiek języka obcego. Tekst "Как выучить все спряжения за 30 дней?" przedstawia sprytny 30-dniowy plan przyswojenia koniugacji czasowników rosyjskich, a w "Прошедшее время" nauczymy się, bądź powtórzymy sobie formy czasu przeszłego. 

W najnowszej "Ostanowce..." przeczytamy również spory, ale bardzo ciekawy artykuł o jednym z wielu odwiecznych konfliktów, czyli "Чай или кофе?" ("Kawa czy herbata?"). Złapiemy też inspirację do odrobiny wakacyjnej gimnastyki dzięki wykazowi pięciu dyscyplin, które spalają najwięcej kalorii ("5 спортивных дисциплин, которые лучше всего «сжигают» калории").

W dziale kulturalnym czekają na nas teksty o muzyce, orkiestrach i rosyjskim dyrygencie Siergieju Skripce ("Играющий первую… Скрипка?") oraz o filmie "Mnich i bies" z 2016 roku ("Постмодернистская мистика – «Монах и бес»"), a z artykułu "4 недорогих и оригинальных способа украсить интерьер" dowiemy się, jak można upiększyć swoje mieszkanie. Temat na czasie, zwłaszcza w dobie COVID-19, gdy więcej czasu spędzamy w domu i widzimy więcej niedociągnięć w przestrzeni, która nas otacza.

Podsumowując: wszystkim rusofilom gorąco polecam najnowszy numer magazynu "Ostanowka: Rossija!". Znajdziecie w nim mnóstwo ciekawych artykułów, które przeczytacie z przyjemnością. Jeśli zaś wśród moich Czytelników znajdą się ludzie chętni do zerknięcia do "Ostanowki...", ale niepewni, czy sobie poradzą z cyrylicą, bo dawno nie czytali niczego po rosyjsku - nie przejmujcie się! Do każdego artykułu dołączony jest kod QR, który przekieruje Was do nagrania w formie mp3. Daję Wam słowo, że wiele Wam ono rozjaśni. 

Oprócz nagrań, do każdego tekstu dołączony jest również słowniczek, a ze strony Magazynu można pobrać arkusz pracy dla nauczyciela. Gorąco do tego zachęcam, zwłaszcza gdy sami jesteście swoim nauczycielem. Zobaczycie, na co warto zwrócić uwagę. 

Jeśli jesteście ciekawi, jak wyglądają magazyny językowe od środka, tutaj macie link z możliwością pobrania darmowego e-czasopisma.

Za udostępnienie najnowszego numeru magazynu dziękuję wydawnictwu Colorful Media. Jeżeli chcecie zapoznać się z ofertą magazynów językowych Wydawnictwa, zachęcam do kliknięcia w poniższe linki. 

https://www.kiosk.colorfulmedia.pl/strona/14-darmowy-e-book – możliwość pobrania darmowego e-czasopisma 
http://www.magazynyjezykowe.pl/ – magazyny językowe od Colorful Media 

4 komentarze:

  1. Umieć tyle języków... Podziwiam. :) Zwłaszcza za ten rosyjski. Dla mnie pismo byłoby nie do ogarnięcia. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem rusofilcem :( Rosyjskiego uczyłam się jedynie przez trzy lata w LO ;) wolałam to, niż niemiecki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dla mnie, ale super, że Tobie przypadło to czasopismo do gustu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie rosyjski to hieroglify😅

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Sonia Czyta , Blogger