Robert M.Wegner „Opowieści z meekhańskiego pogranicza. Tom I: Północ – Południe”

Szukałam dobrej fantastyki. Szukałam czegoś, w co będę mogła wejść całym umysłem, jak to było w przypadku „Pana Lodowego Ogrodu” Grzędowicza i „Wiedźmina” Sapkowskiego. Wzięłam do ręki tom pierwszy „Opowieści z meekhańskiego pogranicza” Wegnera i… bingo!

Książka, zgodnie ze swoim podtytułem, jest podzielona na dwie części. Pierwsza opowiada wydarzenia z Północy, a druga z Południa Meekhanu.

Północ jest zimna, twarda i nieustraszona. Jej bohaterami są żołnierze Szóstej Kompanii, strzegący granic Imperium Meekhańskiego. Dużo tu męstwa, strategii i walk. A ponad wszystkim stoi polityka w swojej najbrudniejszej postaci – szeptania do ucha co trzeba i komu trzeba.

Południe, gorące i pustynne. Jej głównym bohaterem jest Yatech, zamaskowany wojownik, któremu wszystko zostaje odebrane, włącznie z duszą. Niesamowita historia, która porusza już od pierwszych stron. O ile przez Północ przemknęłam z umiarkowanym zainteresowaniem, tak Południem jestem zachwycona! Opowieść o Yatechu aż kipi od emocji. Uczucia w niej zawarte są tak intensywne, że nie da się być wobec nich obojętnym.

Tom pierwszy „Opowieści z meekhańskiego pogranicza” oceniam bardzo wysoko. Książkę czytało się świetnie, ale nie ukrywam, że moją ocenę mocno podniosła druga część. Nie mogłam się oderwać od lektury, żyłam życiem Yatecha i nie interesowało mnie nic innego. Książkę gorąco polecam miłośnikom fantastyki, zwłaszcza polskiej.

„Opowieści z meekhańskiego pogranicza. Tom I: Północ – Południe” przeczytałam w ramach wyzwania „Czytam Polskie Serie 2018”. Zapraszam do dołączenia pod tym linkiem. Każdy moment jest dobry 😉
  

2 komentarze:

  1. No to nie pozostaje mi nic innego jak już zacząć znajomość z Wagnerem. :D
    Będziemy mogły wymieniać wrażenia na bieżąco. ;) :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam! Zwłaszcza do Północy-Południa, bo na Wschodzie-Zachodzie stanęłam jak wryta i nie mogę ruszyć z miejsca. Bez problemu mnie dogonisz :D :P

      Usuń

Copyright © Sonia Czyta , Blogger