Norbert Elias "Mozart. Portret geniusza"

Uwielbiam biografie, ale tak słabego "czegoś" dawno nie czytałam. "Portret geniusza", to praca poskładana z kilku notatek i zapisów z wykładów socjologa Norberta Eliasa. Nie ma tu zbyt wiele o życiu Mozarta i jego kompozycjach, co najbardziej by mnie interesowało. Zamiast tego brniemy w intelektualnym bełkocie, będącym analizą psychologiczno-socjologiczną Mozarta w porównaniu do czasów, w jakich żył i tworzył. Autor w kółko powtarza jaki to Mozart był niekochany, zdradzony i opuszczony, że umarł na samotność... Ileż można o tym czytać? Mnie, jako muzyka, bardziej interesują okoliczności powstawania jego utworów, podróże z koncertami po całej Europie.

Tyle ode mnie. Z chęcią napisałabym więcej, ale nie ma o czym. Na szczęście, żadna książka nie jest w stanie zmienić mojej opinii, że Wolfgang Amadeusz Mozart wielkim kompozytorem był.

Tytuł oryginalny: Mozart. Zur Soziologie eines Genies
Cykl: -
Kategoria: literatura piękna
Gatunek: biografia
Forma: -
Liczba stron: 208
Wydawnictwo: W.A.B.
Moja ocena: 1/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Sonia Czyta , Blogger