"Français Présent" (nr 54, październik-grudzień 2020)

Dzień dobry! 

Z lekką obawą otworzyłam najnowszy numer Magazynu "Français Présent" dla uczących się języka francuskiego. Okładka nie napawała mnie optymizmem… temat numeru raczej nie zachęcał mnie do lektury. Na szczęście w środku udało mi się znaleźć coś dla siebie.

Najbardziej zainteresował mnie temat potocznego słownictwa dotyczącego części ciała („Le corps au familier”). Nauczyłam się dzięki niemu wielu nowych zwrotów. Drugi najciekawszy tekst powstał na prośbę czytelników i dotyczy poprawnej interpunkcji w języku francuskim. Jego głównym bohaterem jest… przecinek („L’art de mettre la virgule”). Bardzo mnie cieszy to, że Wydawnictwo wyciąga pomocną rękę do swoich czytelników i publikuje tak wartościowy tekst. W dziale związanym z językiem znajdziemy również rozmówki na tematy informatyczno-sprzętowe – bardzo potrzebne w dzisiejszym zinformatyzowanym świecie. Z przyjemnością przeczytałam jeszcze artykuł o wykorzystaniu metody Montessori do nauki języka francuskiego („Apprendre le français avec la méthode Montessori”) oraz wybrałam się na wycieczkę do Santiago de Compostela („Sur la route vers Saint-Jacques-de-Compostelle”).

Reszta tematów nie przypadła mi do gustu, ale na pewno znajdą się osoby zainteresowane typowo francuskimi markami produktów spożywczych i przemysłowych („Les marques 100% Made in France”), francuskimi browarami rzemieślniczymi („Le boom des brasseries artisanales en France”), testami DNA („Les tests ADN généalogiques”) czy rewolucją rowerową („Une révolution verte sur deux roues?”).

Abstrahując od indywidualnych preferencji tematycznych czytelników należy pamiętać, że główną misją Wydawnictwa Colorful Media jest uczenie języków poprzez magazyny, czyli w formie bardzo łatwo przyswajalnej. Nie każdy ma czas na czytanie książek w językach obcych, dlatego czasopismo wydaje się lżejszą opcją. Dlatego nawet jeśli trafi się temat, który nam "nie podejdzie" to i tak warto się nad nim pochylić, bo nigdy nie wiadomo kiedy będziemy potrzebować słówka lub zwrotu, który tam był użyty. Pod każdym artykułem znajdziemy słownik, większość tekstów została nagrana przez native speakera i udostępniona w formie mp3, dzięki czemu możemy oswajać się z brzmieniem języka. Do magazynu dołączony jest również arkusz pracy dla nauczyciela oraz lista słówek do pobrania ze strony magazynu, a na końcu każdego numeru znajdziemy krótki quiz systematyzujący wiedzę zdobytą podczas lektury.

Za udostępnienie najnowszego numeru „Français Présent” dziękuję wydawnictwu Colorful Media. Jeżeli chcecie zapoznać się z ofertą magazynów językowych Wydawnictwa, zachęcam do kliknięcia w poniższe linki. 

http://kiosk.colorfulmedia.pl/ – sklep 

https://www.kiosk.colorfulmedia.pl/strona/14-darmowy-e-book – możliwość pobrania darmowego e-czasopisma 

http://www.magazynyjezykowe.pl/ – magazyny językowe od Colorful Media

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Sonia Czyta , Blogger