"Italia. Mi piace!" (nr 27/2020 | lipiec-sierpień-wrzesień)


Poczuć się choć przez chwilę jak na wakacjach w słonecznej Italii, gdy w Polsce pogoda nie rozpieszcza? To możliwe. Wystarczy wziąć do rąk najnowszy numer magazynu "Italia. Mi piace". Już sama okładka napawa gorącym optymizmem, a i w środku jest kilka ciekawych artykułów. 

Obecny numer "Italia. Mi piace" zachwycił mnie kilkoma rewelacyjnymi tekstami: 
  • "L'arte della gondola veneziana" - czyli kilka ciekawostek o gondolach  i gondolierach 
  • "5 idee per una vacanza alternativa in Italia" - o tym, jak inaczej można spędzić wakacje we Włoszech 
  • "Norcia, arte e tartufi all'ombra del terremoto" -  o mocno doświadczonej trzęsieniem ziemi miejscowości w środkowej Italii 

Absolutnym hitem jest dla mnie artykuł "Esistono anche le buone notizie", będący przeciwwagą dla smutnych wiadomości związanych z COVID-19, które otrzymujemy każdego dnia. Brawo za inicjatywę i dobór tematów. 

Na szczególną uwagę zasługuje jeszcze tekst o zamordowanym w tajemniczych okolicznościach w roku 1924 Giacomo Matteottim ("Il delitto Matteotti"). 

Oprócz wyróżnionych przeze mnie artykułów, jest jeszcze parę innych, które dla mnie nie były już tak interesujące, ale innych być może zaciekawią, np. "Cliccati e famosi" (o klikalności we włoskich social media), "Quel pazzo mondo di Sanremo" (o skandalu na Festiwalu Piosenki Włoskiej w Sanremo), "Bistecca alla fiorenina, orgoglio tutto toscano?" (o befsztyku po florencku i winach, które do niego pasują). 

W dziale lingwistycznym mamy rozmowę z dentystą (pełną humoru i nowych słówek) i czasowniki ułomne

Wszystkie magazyny od Colorful Media mają wspólny mianownik. Składa się na niego kilka punktów: 
  • słownik pod każdym artykułem 
  • oznaczenie poziomu trudności językowej każdego tekstu 
  • nagrania mp3, zarejestrowane przez native speakera 
  • lista słówek oraz konspekt pracy dla nauczyciela do pobrania ze strony Magazynu 

Warto jest skorzystać ze wszystkich wskazówek proponowanych przez Wydawnictwo. Wtedy nauka staje się najbardziej efektywna. 

Podsumowując, polecam najnowszy numer magazynu "Italia. Mi piace!". Interesujący dobór tematów sprawił, że mój język włoski, uśpiony ostatnio, bardzo szybko wrócił do wcześniejszej sprawności, dzięki czemu łatwiej mi będzie pójść o krok dalej. 

Za udostępnienie najnowszego numeru „Italia. Mi piace!” dziękuję wydawnictwu Colorful Media. Jeżeli chcecie zapoznać się z ofertą magazynów językowych Wydawnictwa, zachęcam do kliknięcia w poniższe linki. 

https://www.kiosk.colorfulmedia.pl/strona/14-darmowy-e-book – możliwość pobrania darmowego e-czasopisma 
http://www.magazynyjezykowe.pl/ – magazyny językowe od Colorful Media 

2 komentarze:

  1. "Italia..." Też mam wszystkie numery, bo planowałam zacząć uczyć się i włoskiego, a wiedząc jak wiele w kwestii nauki francuskiego zawdzięczam FP, "Italię..." zaprenumerowałam z góry. Chociaż na planowaniu rozpoczęcia nauki rzecz stoi od dwóch lat i jakoś notorycznie się nie składa, to stosik "Italia. Mi piace!" na biurku regularnie rośnie... :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjdzie czas i na j.włoski, spokojnie :) Zacznij sobie może od tych krótkich tekstów na początku, a w przypadku większych artykułów czytaj sobie np. 1-2 akapity dziennie. Dzięki temu będziesz powoli odgruzowywać stosik. Trzymam kciuki! :)

      Usuń

Copyright © Sonia Czyta , Blogger