Phil Sutcliffe "Queen. Ilustrowana historia królowej rocka"

Jest to już piąta książka o Queen i Freddiem Mercury, którą przeczytałam. Wcześniej były:
4. Peter Hince „Queen. Nieznana historia”.

Jako że jestem ogromną fanką zespołu Queen, bardzo interesują mnie wszystkie smaczki i ciekawostki z życia Freddiego, Briana, Rogera i Johna. Książkę „Queen – ilustrowana historia królowej rocka” otrzymałam pod choinkę od mojego narzeczonego, wraz z całym Queen’owym pakietem (kubek i koszulka, później doszła jeszcze płyta). Zaczęłam ją czytać tuż po Nowym Roku.

Jest to prawdziwa perełka kolekcjonerska. Wypełniona po brzegi wspaniałymi zdjęciami o doskonałej jakości, których nigdy wcześniej nie widziałam: koncertowe, zza kulis, identyfikatory grup technicznych, bilety, plakaty, okładki płyt oraz singli. Znajdują się w niej również chronologicznie poukładane recenzje wszystkich albumów (włącznie z albumem nagranym z Paulem Rodgersem w 2008r. „The Cosmos Rocks” – 17 lat po śmierci Freddiego).

Jednak w warstwie tekstowej pojawiło się kilka małych błędów, np. pomylenie imion rodziców Freddiego, czy zmiana nazwiska Mary Austin (na Mary Ann, chyba?) w jednym rozdziale, ale nie przeszkadza to na tyle, żeby odrzucić tę książkę w kąt. Tłumaczenie polskie natomiast wydaje się - delikatnie mówiąc - amatorskie, dlatego prędzej, czy później chciałabym sięgnąć po angielską wersję.

Pamiętajmy jednak, że w założeniu książka ta miała być albumem, więc na wszelkie niedogodności związane z tłumaczeniem, czy innymi malutkimi błędami, naprawdę można przymknąć oko.

Tytuł oryginalny: Queen: The Ultimate Illustrated History Of The Crown Kings Of Rock
Kategoria: literatura piękna
Gatunek: biografia/autobiografia/pamiętnik
Liczba stron: 288
Wydawnictwo: Kagra
Moja ocena: 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Sonia Czyta , Blogger